Představ si mě
a namaluj
a namaluj
Žákovský projekt škol:
Cíle projektu
nNa základě textového popisu vytvořit portrét neznámé osoby (žáka z jiné školy).
nZdokonalit vyjadřovací a komunikativní schopnosti žáků.
nZapojit počítač jako nástroj pro práci na zadaném úkolu v širším záběru (plnění více dílčích úkolů v rámci projektu).
Popis projektu
nVytvoření popisu obličeje (český jazyk).
nPřevedení popisu do elektronické podoby (informatika).
nOdeslání popisu žákům ze spolupracující školy formou e-mailu.
nNakreslení portrétu (volitelně výtvarná výchova nebo informatika) a jeho odeslání zpět.
nVýměna skutečných fotografií a srovnání kresby s realitou.
Zapojené školy
Kdo koho maloval
Metody a formy práce žáků:
nsamostatná práce žáků u počítače (přepis, popř. tvorba popisu, výkresu u počítače, ruční malba),
npráce ve skupině (tvorba výkresu na počítači),
nelektronická komunikace mezi žáky.
Úloha učitele:
nzadavatel projektu,
ndohled nad plněním dílčích etap,
npomoc a konzultace,
npodpora rozvoje kompetencí podporujících komunikaci a samostatný úsudek a práci žáka.
Zapojení ICT – úroveň žák:
npráce v textovém editoru,
npráce v grafickém editoru,
ndigitalizace ručně kreslených obrázků,
ntvorba prezentací,
npoužití internetových nástrojů – e-mail, ICQ, Skype.
Zapojení ICT – úroveň učitel:
ntvorba prezentací,
npráce s digitálním fotoaparátem a fotografií,
ndigitalizace ručně kreslených obrázků,
ninternetové nástroje – e-mail, blog.
Zhodnocení projektu:
nDěti pracovaly rády, bavilo je to,
s nadšením očekávaly poštu s obrázkem nebo nějakou další zprávou.
s nadšením očekávaly poštu s obrázkem nebo nějakou další zprávou.
nNěkteří následně navázali užší komunikaci
pomocí internetových nástrojů (ICQ, Skype, chat).
pomocí internetových nástrojů (ICQ, Skype, chat).
Zapojení tří škol do projektu rozšířilo dětem možnost navázat více vztahů mezi vrstevníky.