výuka ITC - 2.pololetí 2.ročník
05.04.2009
Příprava vyučovací hodiny
Téma: Opakování v programu malování
Předmět: Informatika
Ročník: 2. ročník
Pomůcky:
Počítač
Program malování
Pracovní list
Místo: výuka bude probíhat v počítačové učebně
Dílčí cíle:
Žáci jsou schopni zapnou počítač.
Žáci umí pracovat s programem malování.
Žáci namalují obrázek podle básničky.
Podrobně popsaná činnost:
Na začátku hodiny si se žáky zopakujeme, co jsme se naučili a dověděli o programu malování v prvním pololetí.
Žáci obdrží pracovní list, na kterém bude napsaná básnička „Jahody“ . Úkolem žáků bude si báseň přečíst a namalovat k ní obrázek v programu malování.
V závěru hodiny si přečteme báseň společně a prohlídneme si obrázky žáků. Společně vyhodnotíme nejhezčí obrázky.
práce v PowerPointu
02.04.2009
Příprava vyučovací hodiny
Téma: Práce s PowerPointem
Předmět: Informatika
Ročník: 5. třída
Pomůcky:
- Počítač
- Program PowerPoint
- Internet
Místo: výuka bude probíhat v počítačové učebně
Dílčí cíle:
- Žáci dokáží pracovat s programem PowerPoint.
- Žáci umí vkládat pozadí a prolínání stránek.
- Žáci jsou schopni hledat informace na internetových stránkách.
Podrobně popsaná činnost:
- Na začátku hodiny si zopakujeme, co víme o PowerPoint a jeho funkcích.
- V další části hodiny žáci budou pracovat samostatně, každý u svého počítače. Úkolem žáků bude najít potřebné informace o částech počítače (monitor, klávesnice, myš, tiskárna, reproduktory) a vytvořit prezentaci. Prezentace se bude skládat z textů a obrázků. Nakonec žáci vytvoří přechod mezi snímky.
- V závěru hodiny si některé prezentace pustíme na dataprojektoru a zhodnotíme.
příprava ITC pro 4.ročník
02.04.2009
Příprava vyučovací hodiny
· tématický celek:Seznámení s digitálním fotoaparátem
· Téma: Popis a stručná charakteristika
· předmět: Informatika
· ročník:4. ročník
· pomůcky: digitální fotoaparát
· místo:výuka bude probíhat ve třídě
· dílčí cíle:
o žáci budou seznámeni s digitálním fotoaparátem
o žáci se seznámí se základními částmi fotoaparátu
o žáci budou umět zapnout a vypnout fotoaparát
· kompetence:
1. kompetence k učení:
- spolupráce v kolektivu
- práce s pomůckami
2. kompetence k řešení problémů:
- vzájemná spolupráce se spolužáky
- osvojení si poznatků
3. kompetence komunikativní:
vyjádření svých názorů
4. kompetence sociální a personální:
- spolupráce, komunikace
- dokázat pomoci druhým
5. kompetence občanské:
- poskytnutí pomoci ostatním
6. kompetence pracovní:
- plnění úkolů
· podrobně popsaná činnost učitele:
- Na začátku hodiny žákům vysvětlím, co to vlastně je digitální
fotoaparát.
- Diditální fotoaparát je fotoaparát, zaznamenávající obraz v digitální
formě, takže může být okamžitě zobrazen na zabudovaném
displeji nebo nahrán do počítače.
- Základní funkcí digitálního fotoaparátu je snímání statických obrazů
do podoby tzv. digitální fotografie a umožnit tak jejich další
zpracování, např. pomocí běžného počítače, jejich tisk či vyvolání
speciální osvitovou jednotkou do výsledné podoby jako u klasické
fotografie.
· Seznámení s částmi digitálního fotoaparátu:
1. Části zadní části fotoaparátu:
- výběr režimu fotoaparátu
- tlačítko pro menu
- navidační tlačítko
- LCD display
- slot na karty
2. Části přední části fotoaparátu:
- blesk
- objektiv
3. Horní část fotoaparátu:
- zapnutí, vypnutí fotoaparátu
- spoušť
· Seznámím žáky s některými pojmy:
1) rastrové obrázky - obrázky složené z pixelů (bodů - čtverečků)
2) pixel - bod (čtvereček) na obrázku
3) efektivní pixely - kolik bodů se fotoaparát schopen zachytit
4) zoom - přibližuje obraz
5) optický zoom - jak moc můžeme zvětšit pohled (např. 3x) bez větší
ztráty kvality ostrosti
6) digitální zoom - přiblíženíobrázku (např.. 8x) se zhoršením kvality
obrázku
7) paměťová karta - místo pro ukládání obrázků
· Splnění cílů:
- Žáci jsou schopni definovat pojem digitální fotoaparát.
- Žáci umí zapnout a vypnout fotoaparát.
- Žáci byli seznámeni s částmi fotoaparátu.
volně stažitený program
02.04.2009
Program pro žáky 1. stupně
Program Žáček je určen pro všechny školou povinné děti, kterým chce rodič zpestřit učení a procvičování vybraných kapitol zábavnou formou.
Žáček nabízí procvičování těchto předmětů:
· Matematika
- Počty (sčítání, odčítání, násobení, dělení), zlomky a procenta, římská čísla, převody jednotek, řetězovka. Nastavitelná obtížnost a rozsahy.
· Chemie
- Chemické prvky (známé, všechny). Možnost převodu mezi český názvem / chemickou značkou / latinským názvem / atomovým číslem.
· Cizí jazyk
- Slovíčka jsou rozdělena do tématických kategorií (barvy, budovy, zvířata, lidské tělo,oblečení apod..) a je možno si zvolit, z kterých kategorií se má zkoušet. Databáze obsahuje češtinu, slovenštinu, angličtinu, němčinu a maďarštinu. Zkoušet lze z libovolné kombinace jazyků.
· Abeceda
- Řecká a morseova abeceda.
· Datum a čas - Hodiny
- převody z analogového na digitální formát. Dny, měsíce - Názvy, pořadí, počty a to vše v libovolné kombinaci jazyků.
· Peníze
- Placení a vracení peněz (rozpočítání na jednotlivé bankovky)
· Noty
- noty,notové intervaly a notové stupnice.
Na začátku si zapíšeme své jméno, pod kterým budeme pracovat. Dále si zvolíme předmět, který chceme procvičovat a zmáčkneme START. Při správně odpovědi se vám zobrazí zeleně SPRÁVNĚ a pokud ŠPATNĚ, tak červeně.
http://www.slunecnice.cz/sw/zacek/stahnout/
suplování
02.04.2009
Podle předlohy vytvořte rozvrh hodin.
1. Nadpis „Rozvrh hodin“ bude písmem Ariel, velikost 16, tučně.
2. Celá tabulka (mimo nadpis) bude písmem Ariel, velikost 14.
3. Vybrané buňky (okolo tabulky, řádek s počtem hodin a sloupec se
seznamem dnů) orámujte tučnou čárou.
4. Vybrané buňky tabulky (dle předlohy) vystínujte šedým podkladem
(20% šedou).
5. Pro dvouhodiny, volno, slučte buňky.
6. U každého předmětu vybarvěte pozadí jinou barvou.
7. Do horní části listu umístěte klipart a název třídy.
8. Do pravého spodního rohu umístěte kružnici, jako prostor pro razítko a
nápis ředitel školy písmem Ariel, velikost 10, kurzívou.
9. Do levého spodního rohu nápis třídní učitel, písmem Ariel, velikost 10,
kurzívou.
IX.A
Rozvrh hodin
|
||||||
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
Pondělí
|
Čj
|
M
|
CH
|
Rýs.
|
PV
|
|
Úterý
|
M ge.
|
Čj
|
M Dis.
|
D
|
PV
|
|
Středa
|
Čj
|
F
|
Hv
|
P Dis.
|
Hv
|
Z
|
Čtvrtek
|
Tv
|
M
|
Vv
|
Pv
|
||
Pátek
|
Ov
|
Čj ml.
|
Tv
|
Př
|
Pv
|
|
Sobota
|
volno
|
|||||
Neděle
|
volno
|
................. ...................
Třídní učitel Ředitel školy
Razítko školy
Řešení
IX. A
Rozvrh hodin
|
||||||
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
Pondělí
|
Čj
|
M
|
CH
|
Rýs.
|
Pv
|
|
Úterý
|
M ge.
|
Čj
|
M Dis.
|
D
|
Pv
|
|
Středa
|
Čj
|
F
|
Hv
|
P Dis.
|
Hv
|
Z
|
Čtvrtek
|
Tv
|
M
|
Vv
|
Pv
|
||
Pátek
|
Ov
|
Čj ml.
|
Tv
|
Př
|
Pv
|
|
Sobota
|
volno
|
|||||
Neděle
|
volno
|
............................. ................................
Třídní učitel Ředitel školy
Razítko školy